۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵

فرمانده ناجا خبر داد:

افزایش کشفیات قاچاق سوخت در استان‌های مرزی

افزایش کشفیات قاچاق سوخت در استان‌های مرزی

فرمانده نیروی انتظامی از افزایش کشفیات قاچاق سوخت در استان‌های مرزی خبر داد و گفت: به دلیل اختلاف قیمت ارز در کشورهای همسایه، با مسئله قاچاق سوخت مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری در حاشیه برگزاری همایش «طلایه‌داران فرهنگ ترافیک» در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش همیاران پلیس در کاهش تصادفات رانندگی اظهار داشت: بر اساس تحقیقات، همکاری‌ همیاران پلیس و پلیس‌یاران جوان و نوجوان حدود ۱۹ درصد در کاهش تخلفات مؤثر بوده است.

وی افزود: هر چه فرهنگ ترافیک و مقررات را ارتقاء دهیم، سلامت جامعه افزایش می‌یابد.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص تداوم همکاری با همیاران پلیس تأکید کرد: بنا داریم همکاری با همیاران پلیس به صورت دائمی باشد و از پایه‌های ابتدایی تا بالاتر، بسته به میل و فرصت دانش‌آموزان ادامه یابد. در حال حاضر افرادی که به عنوان پلیس افتخاری در سِمَت دانشجو، فرهنگی یا دیگر سَمَت‌ها فعالیت دارند، از دوره دانش‌آموزی با نیروی انتظامی همکاری داشته‌اند.

سردار اشتری در مورد اجباری شدن استفاده از صندلی کودک گفت: نیروی انتظامی نظرات کارشناسی خود را در این زمینه به مسئولان ذیربط ارسال کرده است. در حال حاضر توصیه می‌کنیم خانواده‌ها حتماً از صندلی کودک در خودروها استفاده کنند؛ این مسئله در حال حاضر اجباری نیست اما مردم مراعات کنند تا نیازی هم به اعمال قانون وجود نداشته باشد.

وی درباره گزارش تخلفات از سوی همیاران پلیس تأکید کرد: رانندگانی که به توصیه‌های همیاران پلیس توجه نکنند، ما به آنها تذکر می‌دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد قاچاق سوخت در استان‌های مرزی به ویژه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس مصوبات شورای  عالی امنیت ملی، این موضوع به استانداران و دستگاه‌های نظارتی ابلاغ شده و این نظارت در حال انجام است. افزایش کشفیات سوخت نشان‌دهنده نظارت پلیس است، اگرچه به دلیل اختلاف قیمت ارز در کشورهای همسایه، کشور با این موضوع مواجه شده است.

کد خبر 4424169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • زارع زاده IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
      0 0
      جناب فرمانده اعلام شده که در دو ماه گذشته دو میلیارد لیترسوخت قاچاق شده است از این میزان چه مقدار کشف شده است که شما اعلام میکنید کشفیات افزایش داشته است ؟ کشفیات در مقابل قاچاق سوخت خیلی ناچیز است